Teemablogi sissekanded

22.03.2011

... oops! 2 aastat nigu niuhti lÀnnu

Jajah, aeg lendab ja palju on vahepeal juhtunud. Nii elektriautonduse vallas kui ka konkreetse isendi - lillasinise Golfiga. 2009 aasta sĂŒgiseni vuras Golf vaprasti Tallinna tĂ€navatel ringi, kuni ĂŒhel hetkel kostis kapoti alt paar koledat kolksu, kerge ragin ning siis oli kĂ”ik jĂ€lle vaikne - auto liikus, kuid mootori pöördeid enam ei nĂ€idanud. Parkisin auto töö juurde kinnisesse parklasse ning sinna ta mĂ”neks kuuks ka jĂ€i. 01:15 22.03.2011 kanalilt elektriauto 1

18.03.2009

1000 km

Eile 19:48 sai siis Tipi ringil tĂ€is esimene 1000 km elektri jĂ”ul. KĂ”ik see siis linnas ja kuni 15 km juppide kaupa. Ei lĂ€inudki palju aega, umbes tĂ€pselt 4 kuud. Ilmad on nĂŒĂŒd ka juba soojemad, esimene talv ilma salongisoojenduseta ĂŒle elatud. Ega see liiga mugav olnud, aga midagi katastroofilist samuti mitte. Ilmselt oli suureks abiks see, et öösiti on auto ikkagi garaazhis. 13:17 18.03.2009 kanalilt elektriauto 1

06.02.2009

Auto lihtsalt sÔidab

JĂ€lle kuu lĂ€inud, aga ega midagi murrangulist polegi juhtunud vahepeal. Auto sĂ”idab oma igapĂ€evaseid otsi, kĂŒlmade ilmadega on kuskil 15 km max, siis on akud ikka pĂ€ris lÀÀbakil. Salongisoojendust ei ole jĂ”udnud ehitada, aga nii lĂŒhikesi otsi kannatab ka miinus kĂŒmnega sĂ”ita vaid istmesoojenduse abil. Ei ole hullu miskit. Kui peaks ĂŒle poole tunni autos olema, siis lĂ€heks juba jahedaks. 13:31 06.02.2009 kanalilt elektriauto 1

09.01.2009

tÀis akuga saab ka -10 kraadiga sÔita

Aasta lĂ”pus lĂ€ksid tegelikult asjad juba veidraks, sest ka sooja ilmaga ei tahtnud auto enam isegi sĂ”idu alguses kiirendada. NĂŒĂŒd siis vĂ”tsin midagi ette. Hankisin proovimiseks mĂ”ned targad 12V laadijad ning panin need pidevalt laadima auto esiotsas olevaid akusid - need on tagumise otsa omadest tĂŒki maad jahedamates tingimustes, st vĂ€litingimustes. 19:17 09.01.2009 kanalilt elektriauto 1

05.01.2009

HÀÀd uut!

Head uut innovatsiooniaastat siis kĂ”igile, kes seda blogi sattuvad lugema!Nagu lupsti on lĂ€inud eelmisest kirjutisest kuu mööda, aga ega vĂ€ga eriti pole kirjutada kah. Lihtsalt sĂ”idan hommikul autoga tööle, pistan juhtme seina teen vahest pĂ€eval mĂ”ne tiiru ja pistan juhtme seina ja Ă”htul sĂ”idan koju ja pistan juhtme seina :-). Lihtne. Ükskord kĂ€isin tanklas kah - pumpasin kummid tĂ€is. 23:53 05.01.2009 kanalilt elektriauto 1

09.12.2008

Golf liigub jĂ€lle! NĂŒĂŒd juba elektri jĂ”ul

Huh, nĂŒĂŒd on see siis oma silmaga Ă€ra nĂ€htud. Kuidas ĂŒks tavaline auto liigub elektrimootori jĂ”ul ja kummi sahinal. Esimene sĂ”it ei olnud kĂŒll liiga pikk - vaid 1 meeter, aga see oli muljetavaldav. Aga asjast tĂ€psemalt. Nimelt sel nĂ€dalal jĂ”udsin siis lĂ”puks niikaugele, et joonistasin ĂŒles mootori teise otsa kandekonstruktsiooni ja saatsin selle Eksamo meestele. 20:24 09.12.2008 kanalilt elektriauto 1

Kontroller on nĂŒĂŒd lĂ”puks kohal

NeljapĂ€eval oli jĂ€lle jĂ”ulutunne :-)Sai pakki lahti harutada ja ilusaid asju silitada. See on siis see kontrolleri jĂ”uosa, kuhu lĂ€hevad kĂŒlge jahutusvedeliku voolikud ning jĂ”ukaablid. Loomulikult ka juhtimiskaabel (cat5). Teisel pildil on siis kogu paki sisu. Kontrollerist eespool on nn. karvakera, mille kĂŒlge lĂ€hevad kĂ”ik juhtmed ja mis juhib siis ka jĂ”uosa. Lisaks veel kaitsmed, kasutusjuhend ning mootori kiiruse mÔÔtja. 20:24 09.12.2008 kanalilt elektriauto 1

Arengutest

Poolteist kuud on mĂ€rkamatult viimasest postitusest möödas. Kontroller on kĂŒll juba pikemat aega kĂ€es, kuid ega selle vahepealse aja jooksul suurt muud teinud pole, kui ĂŒht prozhektorit 72V akupaki pealt pĂ”lema proovinud panna. Toimis kĂŒll ja suurepĂ€raselt. Ka kĂ”ik kaitsemehhanismid olid kontrolleril ilusti töökorras (kui gaas on peal, siis sisse lĂŒlitades ei hĂŒppa auto paigast jne). 20:24 09.12.2008 kanalilt elektriauto 1

05.12.2008

Jooksevkulud esimese paarisaja kilomeetri pÔhjal

NĂŒĂŒd on pea 200 e-kilomeetrit seljataga, selliste pisikeste kuni 10 km juppidena :-)Viimased paar pĂ€eva jĂ€rjest on meeles olnud ka nĂ€idikuid vaadata ning nende keskmisena on vĂ€lja tulnud, et kilomeetri lĂ€bimiseks kulub ca. 300W/h seinast. Seega 10 km lĂ€bimiseks lĂ€heb ca. 3 KW/h, mis Kodu 1 paketi hinda kasutades teeb 10 km hinnaks ca. 4,5 krooni. 08:55 05.12.2008 kanalilt elektriauto 1

01.12.2008

Esimene nÀdal elektriautoga

NĂŒĂŒd on nĂ€dalake elektrimootori abil sĂ”idetud - pĂ€ris vahva on. JĂ”hkralt sĂ”ltub distants vĂ€listemperatuurist. PĂ€ris kĂŒlmakraadidega on ikka lĂ€bisĂ”it imepisike max 10 km korraga. Tuleb hakata mĂ”tlema akude soojendamisele. Praeguste plusskraadide juures pole hĂ€da keskit - ĂŒkspĂ€ev sĂ”itsin vist pea 15 km jĂ€rjest. LĂ”pus kaob kiirendus Ă€ra, aga ĂŒhtlast kiirust hoiab auto ilusti. 23:23 01.12.2008 kanalilt elektriauto 1

21.11.2008

Esimene verstapost saavutatud

TĂ€na on siis see imetore lumine pĂ€ev, mil mu pea aastapikkune töö sai tunnustatud ning ARK vĂ€ljastas mulle Golfi jaoks uue tehnilise passi. Mootori tĂŒĂŒbiks "Elekter" ja töömaht "null" :-)VĂ€lja nĂ€eb see osa tehnilises passis vot selline. 15:47 21.11.2008 kanalilt elektriauto 1

13.11.2008

~ 2KW/h energiat kulutatud sÔitmisele

Ei ĂŒtle, kuidas, kus ja mis asjaoludel, enne kui Ă”ige aeg kĂ€es. Aga igatahes sĂ”itmisele. 50 km/h 1400 kg golfi liigutamiseks kulub ~ 7KW. 6. 2 km lĂ€bimiseks kulus u. 1Kw/h elektrienergiat. 15:22 13.11.2008 kanalilt elektriauto 1

11.11.2008

Vaikselt tiksub

Viimasel ajal ei ole palju garaages toimetanud - on teatav ooteseisund kĂ€sil. Selle asemel aga kammisin natuke interneeduse avarustel ning kĂŒlastasin mitmel korral hoolega meie elektroonikajuppide röövmĂŒĂŒjaid. Poleks uskund, et ĂŒhe taskulambipirni eest tuleb 8-16 krooni vĂ€lja kĂ€ia, sĂ”ltuvalt poest. Hirmus. Teemaks aga siis Zener regulaatorid, mis aitavad akusid ĂŒlelaadimise vastu veidike kaitsta. 18:32 11.11.2008 kanalilt elektriauto 1

28.10.2008

Akudel nĂŒĂŒd oma kindel pesa olemas

TĂ€na varastel hommikutundidel sai valmis ka ĂŒpris kena ja parasjagu tihke kast akude ĂŒmber. Möödund nĂ€dalal sain ka lĂ”puks spido tööle, oli halb kontakt kĂ€igukastis oleva anduri ja selle kĂŒlge mineva pistiku vahel. NĂŒĂŒd toimib ja kiirust ka nagu nĂ€itab. Akukast aga kukkus vĂ€lja selline. 18:16 28.10.2008 kanalilt elektriauto 1

21.10.2008

Nagu lennukis

TĂ€nud Heikkile, kes aitas konfida ĂŒhenduse arvuti ja kontrolleri vahel ning kĂ€ima joosta ka kontrolleri data visualiseerimise softi. Pilt nagu lennuki kokpitis - aga ega sĂ”idu ajal seda jĂ€lgida kĂŒll ei jĂ”udnud :-)KĂŒll aga saime selle softi abil paika auto tahhoka nĂ€idu, mis nĂŒĂŒd nĂ€itab tĂ€iesti Ă”igeid mootori pöördeid. 09:16 21.10.2008 kanalilt elektriauto 1

20.10.2008

Vaikselt hakkab looma

Kapoti all on nĂŒĂŒd enamvĂ€hem asjad valmis, paar "pisiasja" veel vaid jÀÀnud, aga need ei too enam pudinaid juurde. - nĂ€dalavahetusel sai valmis siis lĂ”puks ka kontrolleri jahutussĂŒsteem, Ford Escorti bensupumba ning Sierra salongiradika ning 3,5 m vooliku abil. KĂ”ige rohkem olen muidugi uhke jahutusvedelikuanuma ĂŒle, milleks on Prismast ostetud kohvikarp ;-)Spido endiselt veel ei toimi, aga kĂŒll ka selle kĂ€ima saab. 14:15 20.10.2008 kanalilt elektriauto 1

15.10.2008

Aeg lendab, asjad arenevad (aeglaselt)

Vahepeal jĂ€lle ilmatu aeg vaikust olnud siin blogis - kahjuks on ööpĂ€evas vaid 24 tundi ja inimkeha vajab ka und. Ning muidu puhkust. Aga alates akulaadija kĂ€imapanemisest olen toimetanud ka ikka nii mĂ”nedki Ă”htud auto kallal ja teinud jĂ€rgmisi asju:- ehitasin ĂŒmber poteka, millega auto kiirust saab kontrollida. Sai vĂ€he toekam ja asisem. 16:17 15.10.2008 kanalilt elektriauto 1

04.09.2008

Akud laevad

Aastake on nĂŒĂŒd selle elektrisĂ”iduki idee tekkimisest tĂ€is ja ikka veel ei ole kasutamiskĂ”lblikku sĂ”idukit ette nĂ€idata. No aga tegelikult nĂŒĂŒd ma ikka pingutan kah. Isiklik vaba aeg kulub viimasel ajal kĂ”ik autole. Lihtsalt ei jagu aega kirjutamiseks, kasutan siis kurjalt kallist tööaega. EileĂ”htuse seisuga jĂ”udsin asjadega niikaugele, et eesotsas peaks auto liigutamisega seotud elektritöödega enamvĂ€hem nĂŒĂŒd OK olema. 10:54 04.09.2008 kanalilt elektriauto 1

26.08.2008

VĂ€rskendust veidi

Ilmatu aeg on eelmisest uudisest mööda lĂ€inud. Kahjuks. Lihtsalt vahepeal on olnud palju muid tegemisi ning samuti on palju aega garaaĆŸis veedetud. Lihtsalt pole jaksu jagunud interneti kasutamiseks. Et mis siis vahepeal ka juhtunud on?Pidurite vaakum taasleitudPeale pikka otsimist leidsin elektrilised vaakumpumbad korralikult tootjalt. Peaks olema igati usaldusvÀÀrsed isendid. Tehtud Hella poolt MB jaoks. 16:39 26.08.2008 kanalilt elektriauto 1

03.07.2008

Ta liigub siiski!

Oh seda rÔÔmu, kui kolmapĂ€eva, 2. juuli Ă”htul Ă”nnestus lĂ”puks Golf taas garaagest vĂ€lja manööverdada. NĂŒĂŒd juba siis tĂ€iesti salongist kontrollitult elektri jĂ”ul. SĂ”itmine on lihtne. Keerad vĂ”tit, paned kĂ€igu sisse, vajutad pedaali (annad "gaasi") ja liigubki. VĂ€ikestel pööretel vaikselt, peaaegu hÀÀletult. Suurematel pööretel teeb mootor veidrat sirinat, sellist trollilaadset. 18:05 03.07.2008 kanalilt elektriauto 1

 

Päev pildis

Sotsiaalmeedia!

  • Kui sind huvitab mida inimesed Sinu ettevõttest, tootest ja konkurentidest sotsiaalmeedias räägivad, tutvu lähemalt SocialDiveri teenusega. Sotsiaalmeedia monitooringusüsteemi on loonud Freqmedia - Eesti juhtiv infoseire ettevõte.